• Home
Blue Orange Green Pink Purple


In late March 2012 I changed my freezing motherland Estonia for nine months with Ugandan capital Kampala. I left with a goal which some called "Siisi´s mission impossible": to open a small cafè which provides first job experience to the youth with special needs.


2012 a märtsi lõpus vahetasin ma karge Tallinna Uganda pealinna Kampala vastu. Ma sõitsin üheksaks kuuks Kampalasse, et viia ellu plaan, mida mõned kutsuvad "Siisi mission impossible"-ks: käivitada Kampalas väike kohvik, mis pakub esmast töökogemust erivajadustega noortele.
Nov 19, 2012

Pop Up läbi kliendi silmade


Paar nädalat tagasi astusid Pop Upi sisse kaks kindlal sammul seljakottidega meest - Erki ja Tiit. Hiljem tuli välja, et lisaks kindlale sammule on nad ka väga muhedad seltsilised! Tiidul oli juubel ja Erki, Tiidu pojana, tahtis isa juubeliks Aafrikasse safarile viia. Veel enne safarit astusid nad läbi ka eestlaste kohvikust. See ei jäänud nende viimaseks Pop Upi külastuseks.
Palusin Erkil paari sõnaga kirjutada, mis mulje neile Pop Up jättis. Enjoy!

"Siit siis väike kõrvalseisja arvamus:

Mõni päev enne Uganda külastamist jõudis minuni info, et Kampalas on tegutsemas küllaltki eriskummaline taustaga kohvik. Nimelt kohvik, mille personali moodustavad erivajadustega, lihtsamas keeles puuetega, noored ja mida juhib Eesti tüdruk Siisi, kelle tegemisi salvestab tulevase dokumentaalfilmi tarvis Kullar. Mõneti eriskummaline oleks see ka arenenud riigi kontekstis, kuid et tegemist oli ühe Aafrika riigiga, tuli nimetatud ilmaime kindlasti üle vaadata.
1. novembril käesoleval aastal pärast väikest ekslemist Ntinda linnaosa elamukvartalis hakkas tee ääres silma silt Pop Up Café: Restaurant, Craftshop, Free Wifi. Astudes läbi värava edasi õue, tekkis tunne nagu oleks saabunud kellegi koju. Kohvikut või restorani ei meenutanud esmapilgul, kui paar lauda ja tooli välja arvata, suurt miski (ja nagu edaspidi selgus, ongi mõnus kodutunne võõral maal see, mis teeb Pop Up Cafést ühe külastamist väärt koha).
Kohviku menüüst sai proovitud Uganda Lunch Specialit, mis koosneb riisist, kartulist maapähklikastmega, kanast ja poshost. Viimane on kuiva leivasuppi meenutav pruun kallerdis ja sobib ilmselt pikantsema maitsemeelega gurmaanidele, aga proovimise mõttes on kahtlemata huvitav. Lisaks võtsime küpsetatud kala võise spinatikastmega, mis teenis samuti kiidusõnu ning kanaburgerit friikartulitega. Viimane võib kõlada magedalt, aga kes Aafrikas vähegi käinud, see teab, et värskete austrite pärast sinna ei minda. Oluline on, et toit oleks maitsev ja seda ta Pop Upis ka on.
Mõni sõna ka töötajatest. Nagu eespool sai mainitud, askeldavad seal ringi erivajadustega noored. Kohtusin nendest nii mõnegagi (seal hulgas ettekandja Fred ja kassapidaja Olivia) ja olin üsna üllatunud, kui hästi nad oma ametiga hakkama said, omades sealjuures elurõõmsat hoiakut ja head huumorimeelt.
Pop Upis pakutakse ka põnevat valikut käsitööd, mille on mõistagi valmistanud erivajadustega kooli noored. Kui mitmel Kampala käsitööturul pakutav kaubavalik on üsna standardne, siis Pop Upi oma on täiesti ainulaadne, ulatudes vanadest pudelikorkidest (uudne recycling lahendus!) tehtud kõrvarõngastest nahast püksirihmade ja käekottideni. Reklaami korral võin öelda, et selliseid kõrvarõngaid võib peagi ka Eestist piiratud koguses saada.
Kokkuvõtteks, Ugandat külastavatel eestlastel tasuks meelde jätta aadress Mutesa Road II, plot 161, Ntinda, Kampala. Sealt saab lisaks maitsvale söögile-joogile ja õdusale istumisele ka väärt infot kohapeal üle 7 kuu elanud toredatelt kaasmaalastelt. Tervitaks siinkohal muu hulgas vasakukäelisi ahve!:)"


Erki ja Tiit lõunal
Foto: Kullar Viimne
Read More 0 comments | Posted by Siisi edit post
Nov 12, 2012

Kas kliente käib?/ Do we have customers?


Käib! Ja Kohe märkimisväärselt enam kui enne avamist. Kuid siiski veel mitte piisavalt, et isemajandavad olla.
Allolev tabel kirjeldab kohviku käibe kasvu. Oktoobris kasvas käive võrreldes septembriga 70%, novembri esimese kümne päeva põhjal on käive kasvanud oktoobriga võrreldes veel 30%. Eesmärgiks oleme seadnud saada kohviku isemajandavalt tööle märtsi lõpuks. Selleks on tarvis tänast käivet kasvatada 2,2 kordselt. Nõndaks!

Ja kuidas me seda käivet kasvatame?
- printisime flaierid, mida vabatahtlikud viiel päeval nädalas tund aega linnaosa keskuses levitavad (või vähemalt peaksid levitama. Kuna nad peavad sageli varem ära minema, siis nad iga päev keskusesse ei jõua)
- vabatahtlike abil loome nö nädalaprogrammi. Teisisõnu hakkab Pop Upis toimuma kord nädalas filmiõhtu, viktoriiniõhtu, lauamänguõhtu, kultuuriõhtu. Sellel laupäeval toimub esimene - Saksa Kultuuri Õhtu! Miks Saksa? Sest meil on kuus Saksa vabatahtlikku!:) (Küll tuleb ka Eesti oma, aga ootan, et Kata Ugandasse meile appi tuleks Eestis esindama)
- vabatahtlikud maalisid suure bänneri ning riputasid selle suure tee äärde üles - suunaga kohvikusse!
- tegemisel lihtsad must-valged plakatid, mis Ntinda linnaosa elektripostidele ja tänavanurkadele kleebime
- läbirääkimised Kampala populaarse söögikohaga MishMash, et reklaamida meid nende FB kanalite kaudu
- .... Soovid siia midagi lisada? Kirjuta see mõte postituse kommentaariks!




Do we have customers?


Yes, we do! And much more than we had before the opening. However, it is still not enough to be selfsustaining.
The table illustrates the increase of our weekly revenue. October´s revenue increased 70% compared to that of September. Based on the first ten days of November, it has increased 30% further. Our target is to reach the revenue that would make Pop Up selfsustaining by the end of March. To reach there we have to increase our current revenue 2,2 times.

And how are we going to increase this revenue?
- we printed flyers, that our volunteers are distributing 5 days a week, at least one hour in a day at Ntinda trading centre (although, as they often need to leave earlier, it is not implemented everyday)
- with the help of the volunteers we are working on organizing events at Pop Up - movie nights, quiz nights, table game nights, cultural nights etc. The very first event will take place this Saturday - German Culture Evening. Why German? Because we have six German volunteers!:)
- the volunteers painted a big white banner indicating the direction of Pop Up and set it up by the main road
- simple posters are in making. we will stick them on electricity poles and street corners in Ntinda area
- negotiations with a popular lounge-restaurant MishMash to promote Pop Up through their FB contacts
- .... would like to add sth? Post it as a comment of this post!
Read More 2 comments | Posted by Siisi edit post
Nov 4, 2012

Kes on Samuel?/ Who is Samuel?

Jah! Avamisest on möödas kolm nädalat ja valmis on värske video! Kuidas kohvikul läheb? Kes on Samuel ja mis ta oma esimese palgaga tegi? Vaata videot ja saad teada!

Yes! Three weeks after opening new video report published!
Who is Samuel? What did he do with his first salary? Watch the video and find out!




Read More 0 comments | Posted by Siisi edit post
Newer Posts Older Posts Home

Café in Uganda

    • write me/kirjuta mulle siisisaetalu@gmail.com


      Vabatahtliku lähetuskulud katab
      Eesti välisministeerium
  • Blog Archive

    • ► 2014 (2)
      • ► October (1)
      • ► February (1)
    • ► 2013 (8)
      • ► December (1)
      • ► April (2)
      • ► February (2)
      • ► January (3)
    • ▼ 2012 (44)
      • ► December (2)
      • ▼ November (3)
        • Pop Up läbi kliendi silmade
        • Kas kliente käib?/ Do we have customers?
        • Kes on Samuel?/ Who is Samuel?
      • ► October (6)
      • ► September (5)
      • ► August (7)
      • ► July (3)
      • ► June (3)
      • ► May (5)
      • ► April (7)
      • ► March (2)
      • ► February (1)

    Follow by Email

    There was an error in this gadget

    Cafè in Uganda

    ugandakohvik@mondo.org.ee www.facebook.com/Ugandakohvik www.muudamaailma.ee

    My photo
    Siisi
    View my complete profile
    Powered by Blogger.
  • Search



    • Home

    © Copyright Cafè in Uganda. All rights reserved.

    Back to Top